صفحه اصلی > کنفرانس در آیینه رسانه‌ها
.: کنفرانس در آیینه رسانه‌ها

خبرگزاری فارس
دکتر جواد راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» اظهار داشت: پایان ماه جاری شاهد چند اتفاق بزرگ در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه و شهر اصفهان هستیم. وی افزود: نمایشگاهی با حضور شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در ارگ جهان‌نما از فردا آغاز به کار می‌کند؛ بازدید از این نمایشگاه که تا ۳۰ بهمن ادامه دارد از ساعت هشت تا ۲۱ برای عموم آزاد است.
روزنامه اطلاعات
اصفهان ـ خبرنگار اطلاعات: نخستین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها ۲۸ بهمن با مسئولیت و مدیریت دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و تا ۳ روز ادامه دارد و در حاشیه این کنفرانس برپایی ۴ رویداد پیش‌بینی شده است که این کنفرانس را در شهر اصفهان تبدیل به جشنواره خواهد کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد راستی روز سه شنبه در کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای که در تالار خوارزمی دانشگاه اصفهان برگزار شد با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای یک بحث بین رشته‌ای و مهم است، اظهار کرد: دید سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای یک دید غالب‌تر در ایران و جهان است، اما در دنیا به بحث درآمدزایی این صنعت توجه می‌شود. همچنین بازی رایانه‌ای یک بازی تعاملی است که مفاهیم را القا می‌کند و تأثیرات رایانه در ذهن انسان غیرقابل انکار است.
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
به گزارش روابط عمومی تبیان اصفهان، این کنفرانس در سه رویکرد فنی، علوم انسانی و هنر به بررسی علمی ابعاد مختلف صنعت-هنر-رسانه ی نوین بازی های رایانه ای می پردازد و با برگزاری رویدادهای جانبی متنوع از قبیل کارگاه های آموزشی، رویداد بازی سازی، نمایشگاه بازی های رایانه ای ملّی و لیگبازی های رایانه ای، محیطی برای گردهم آیی و هم اندیشی فعالان مختلف حوزه ی بازی های رایانه ای و نمایش ظرفیت های این رسانه ی نوین به مدیران و سیاست گذاران فرهنگی و اجتماعی را فراهم می آورد.
شایان ذکر است، دفتر اصفهان موسسه تبیان به عنوان یکی از حامیان رسانه ای این کنفرانس می باشد.
پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان
معاون بازاريابي و فروش مخابرات استان اصفهان و نماينده همراه اول با اشاره به دليل حضور مخابرات و همراه اول در اين كنفرانس، افزود: يكي از زيرساختها در بازيهاي رايانه‌اي موبايل و اينترنت است؛ از اين جهت دو شركت مخابرات و همراه اول در اين كنفرانس حضور دارند و به اطلاع‌رساني و حمايت از ايده ها مي پردازند؛ زيرا براي ارتقاء كمي و كيفي چنين همايشهايي نياز به حمايت از جانب صنعت احساس مي شود.
پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان
به گزارش وب سايت خبري uinwes، دكترجواد راستي امروز (سه شنبه) ۲۱ مهر ماه سال جاري در نشست خبري كنفرانس بازي‌هاي رايانه‌اي كه در تالار رزمجوي دانشگاه اصفهان برگزار شد با بيان اينكه بازي‌هاي رايانه‌اي يك بحث بين رشته اي و مهم است، اظهار كرد: ديد سرگرمي به بازي‌هاي رايانه‌اي يك ديد غالب تر در ايران و جهان است، اما در دنيا به بحث درآمدزايي اين صنعت نيز توجه مي شود. همچنين بازي‌هاي رايانه‌اي يك رسانه‌ي تعاملي است كه مفاهيم را القا مي‌كند و تأثيرات آن در ذهن انسان غيرقابل انكار است.
خبرگزاری خبر آنلاین
دبیر کنفرانس حوزه علوم انسانی همایش بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای می‌توان در کودکان و نوجوانان غرور ملی ایجاد کرد. اگر کاراکترهای این بازی‌ها قهرمانان ملی ایران مانند رستم و اسفندیار باشند، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی حاضر به ترک کشور خود نیستند.
پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان
دبیر کنفرانس حوزه علوم انسانی همایش بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای می‌توان در کودکان و نوجوانان غرور ملی ایجاد کرد. اگر کاراکترهای این بازی‌ها قهرمانان ملی ایران مانند رستم و اسفندیار باشند، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی حاضر به ترک کشور خود نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی همراز
احمدرضا نقش‌نیلچی، دبیر علمی اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد: ساخت بازی‌های رایانه‌ای همچون ساخت فیلم است، که باید مجموعه‌ای از متخصصین در کنار یکدیگر با وحدت به یک تولید فاخر دست یابند، بنابراین این کنفرانس در نظر دارد که بتواند با یک هم‌افزایی بین متخصصان داخلی و خارجی از دیگر کشورها به این مهم دست یابد.
خبرگزاری اصفهان امروز
دبیر اجرایی کنفرانس بازیهای رایانه‌ای گفت: نگاه صنعتی و درآمدزایی به بازیهای رایانه‌ای در کشور ما مورد غفلت واقع شده که دلیل اصلی آن عدم مدیریت تجاری صحیح در توزیع بازی‌ها است.
پایگاه تحلیلی-خبری قدس آنلاین
دبیراجرایی اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای ازجمله مسائلی است که گستردگی آن شامل چند رشته می‌شود اعم از حوزه فنی و مهندسی در بخش رایانه‌ای و همچنین بخش علوم انسانی گفت: بر این اساس برای این کنفرانس دو دبیر علمی تعیین‌شده است
خبرگزاری ایمنا
به گزارش ایمنا، امیر حسین نوارچیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تالار رزمجو دانشگاه اصفهان درباره جزئیات برگزاری اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه ای گفت: دانشگاه اصفهان با دارا بودن 13 دانشکده در سه حوزه فنی، علوم پایه، علوم انسانی و 50 گروه آموزشی، 350 رشته، دانشگاه جامعی و تأثیرگذار نه در سطح استان بلکه در سطح کشور به حساب می آید.
خبرگزاری صاحب نیوز
مهندس ناصر مشایخی مدیر بازاریابی شرکت مخابرات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حقیقت دلیل اصلی از ورود شرکت مخابرات به این عرصه جذابیت فوق‌العاده کنفرانس ملی بود چراکه در کنار این کنفرانس چندین مجموعه رویداد مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای نیز برگزار می‌شود.
وی از حمایت بی‌دریغ شرکت مخابرات استان اصفهان از تیم‌های برتر درزمینهٔ ایده‌های نوین وجدید و طرح‌های برتر در امر بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و افزود: اتصال صنعت با مرکز دانشگاه یو دانشجویان فعال در بخش بازی‌های رایانه‌ای ازجمله دیگر اهداف شرکت مخابرات بوده است.
خبرگزاری تسنیم
دبیر کمیته علوم و فناوری شناختی دانشگاه اصفهان گفت: ایران باید با هدف ایجاد غرور ملی در میان کودکان و نوجوانان وارد عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌ای شود و با این رویکرد، نخستین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌‌ای بهمن ماه سال ۹۴ در اصفهان برگزار می‌شود.
ایرنا- خبرگزاری جمهوری اسلامی
دبیر علمی بخش فنی کنفرانس بازی های رایانه ای نیز در این نشست گفت: دانش آموختگان بسیار در کشور در رشته های مرتبط با مهندسی رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات داریم و می توانیم از این ظرفیت برای ایجاد بازار کار در زمینه بازی های رایانه ای استفاده کنیم.
دکتر احمد رضا نقش نیلچی افزود: یکی از مقاصد ما در این کنفرانس این است که این جامعه دانش آموختگان را به سمت این صنعت آینده دار و سودآور جذب کنیم.
خبرگزاری مهر
امیر قمرانی عضو هیئت‌علمی کودکان استثنایی دانشگان اصفهان با اشاره به نقش کمکی بازیهای رایانه‌ای در آموزش و پرورش گفت: این بازها در تمرکز دادن کودکان بیش‌فعال به تکالیف درسی نقش قابل‌توجهی دارد.
خبرگزاری ایسنا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، جواد راستی امروز (سه شنبه) در کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای که در تالار خوارزمی دانشگاه اصفهان برگزار شد با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای یک بحث بین رشته ای و مهم است، اظهار کرد: دید سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای یک دید غالب‌تر در ایران و جهان است، اما در دنیا به بحث درآمدزایی این صنعت توجه می‌شود. همچنین بازی رایانه‌ای یک بازی تعاملی است که مفاهیم را القا می‌کند و تأثیرات رایانه در ذهن انسان غیرقابل انکار است.
خبرگزاری مهر
امیرحسین نوارچیان مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان ظهر سه شنبه در نشست خبری نخستین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصتها و چالش ها اظهار داشت: انتظار داریم دست اندرکاران و مسئولان تنها به دید همایش به این کنفرانس نگاه نکنند، تاکید کرد: در واقع ما به دنبال ارائه راهکارهایی در این کنفرانس هستیم تا مدیریت کلان کشور و سازمان های مربوط مانند سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد و بنیاد بازهای رایانه‌ای از این همایش خط مشی لازم را دریافت کنند و امیدواریم بازتاب خوبی از این کنفرانس در جامعه ایجاد شود.
خبرگزاری ایسنا
جواد راستی، دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان که در سرویس اقتصادی (ارتباطات و فناوری اطلاعات) ایسنا نیز منتشر شد، با اشاره به گسترش استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در کشور و استفاده طیف‌های مختلف جامعه از آن، افزود: در جامعه دو نوع دیدگاه نسبت بازی رایانه‌ای وجود دارد. یکی دیدگاه سیاه که کاملاً مخالف این بازی‌های بوده و آن‌ها را کاملاً رد کرده و مخرب ذهن افراد استفاده‌کننده و رشد دهنده رفتارهای ضداجتماعی در این افراد به‌خصوص کودکان توصیف می‌کنند.
خبرگزاری دانشجو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از اصفهان، اولین كنفرانس ملي «بازي‌هاي رايانه‌اي، فرصت‌ها و چالش‌ها» با هدف بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
معرفـی، نقــد و بررسـی اپلیکیشن و بازی موبایل
بازی های رایانه ای یکی از پرمخاطب ترین رسانه های مجازی در دنیای امروز به شمار می آیند بطوریکه صنعت تولید بازی هر سال پیشرفت نموده و درآمد حاصل از آن به طرز چشمگیری افزایش می یابد. طی سال های اخیر، در کشور ما نیز به این مقوله توجه شده و نهادهای مرتبط سعی کرده اند با برگزاری همایش های مختلف، رشد آن را تسریع بخشیده و راه را برای فعالان این صنعت هموار سازند.
ایرنا- خبرگزاری جمهوری اسلامی
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این کنفرانس با هدف بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی های رایانه ای، آسیب شناسی صنعت بازی های رایانه ای ملّی و بررسی جایگاه علوم انسانی و هنر در توسعه بازی های رایانه ای به مدت سه روز از 28 تا 30 بهمن امسال برگزار می شود. کنفرانس ملی بازی های رایانه ای در سه رویکرد فنی، علوم انسانی و هنر به بررسی علمی ابعاد مختلف صنعتی، هنری و رسانه ا ی نوین بازی های رایانه ای می پردازد.
مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسيما
بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین رسانه‌های مجازی، با اقبال بسیار فزاینده‌ای در سال‌های اخیر روبرو بوده است. گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفاده‌کنندگان از آن‌ها سبب شده است که بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان دریچه‌ای برای سازمان‌دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی‌ها نه تنها برای اهداف سرگرم‌کننده که برای کارکردهای جدی‌­تر نظیر تبلیغات، آموزش، و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.